A vállalkozások, és ezen belül a kis- és középvállalkozások számukat, foglalkoztatási hatásukat és a GDP-hez történő hozzájárulásukat tekintve egyaránt rendkívül fontos szereplői és tényezői a magyar gazdaságnak. Visszajelzéseik alapján a vállalkozásoknak gyakran komoly nehézséget okoz megfelelő képességű munkavállalókat találni, és a környezetükben elérhető rugalmas és hatékony képzési szolgáltatások hiánya abban is megakadályozza őket, hogy a cég keretei között biztosítsák az alkalmazottak fejlesztését.
Link:
GO-Modell
A GO-Modell fókuszában az alacsony iskolai végzettségű munkavállalók munkahelyi teljesítményének javítása áll alapkészségeik (kompetenciák) fejlesztése révén.
Paradigmaváltás az alacsony végzettségű munkavállalók fejlesztésében
- A figyelem középpontjába az alacsonyabb képzettségű munkavállalói csoportok kerülnek.
- „Cégreszabott” folyamat: vállalati helyzetekre épülő tartalom, maximális rugalmasság a megvalósítás során (idő, helyszín, infrastruktúra…), a vállalati és munkavállalói igényekhez alkalmazkodni képes tanárok. Rövid, célzott, gyakorlatorientált fejlesztés.
- Miközben a fejlesztés rejtett szükségletekre irányul, ugyanakkor hatása azonnal jelentkezik a munkavégzés során és hozzájárul a vállalkozás hatékonyabb működéséhez.
- A fejlesztés a munkavállaló személyes és munkahelyi érvényesülését egyaránt elősegíti.
- A résztvevők számára új értelmet nyer a „tanulás” fogalma, a pozitív tapasztalatok révén erősödik a tanulás iránti nyitottság.
A GO-Modell alacsony végzettségű, gyakran betanított munkát végző munkavállalókat foglalkoztató termelő vagy szolgáltató vállalkozásoknál egyaránt megvalósítható.
A GO-Modell kulcslépései
- A munkakörre jellemző munkahelyi helyzetek megismerése és a sikeres ellátásukhoz szükséges készségek azonosítása.
- Az alkalmazottak készségeinek felmérése, és az eltérések beazonosítása.
- A vállalkozás igényeihez és a munkavállalók fejlesztési szükségleteihez igazodó fejlesztés megvalósítása.
- A tanultak gyakorlati beépülését biztosító lépések a fejlesztés előkészítése, megvalósítása során és annak lezárását követően.
- A tanulási folyamat eredményességének mérése.